Click fraud

Pod tímto pojmem je skrytá podvodná technika při realizaci PPC reklamy (Pay-Per-Click
reklama, kdy inzerent platí za každý proklik). Konkrétně jde o podvodné klikání na placenou
PPC reklamu s cílem poškodit konkurenci. S každým kliknutím na reklamu typu PPC totiž
musí provozovatel této reklamy platit určitou částku. Jde tedy o úmyslné poškozování
podnikání druhé strany.

Tato technika je typická nejenom pro neseriózní konkurenci, ale mnohdy také pro majitele
webu, na kterém se PPC reklama nachází. Právě majitel tohoto webu má z umístění této
reklamy na svém webu provizi, což bývá častou motivací pro tohle podvodné klikání.

Samotné podvodné klikání se realizuje nejenom manuálně, a to například prostřednictvím
najatých osob, ale často jsou využívání i specializované programy neboli roboti. Tito roboti
jsou určení k tomu, aby nahradili lidskou práci a tím výrazně zefektivnili celý proces
poškozování druhých. Z těchto skutečností se není čemu divit, když Click fraud má podíl na
celkovém podílu kliknutí okolo 25%, což je v podstatě celá jedna čtvrtina kliknutí, respektive
prokliků, které jsou v rámci dané PPC reklamy provedeny.

Tento problém si zadavatelé PPC reklamy uvědomují, a proto je s ním možné efektivně
bojovat. Existují různé programy, které dovedou rozpoznat podvodné klikání na reklamu a na
základě této skutečnosti kliknutí do celkových statistik třeba vůbec nezapočítat.

Zpět na hlavní stránku blogu
Kontaktujte nás!
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol