Co je to PR článek?

5/5 - (2 votes)

Internet je plný reklamy. Některá reklama je vidět více, některá naopak méně. Ideální reklama je ta, která není agresivní, ale přesto dokáže přimět k nějaké akci. Nemusí jít přitom nutně o zakoupení produktu nebo využití služby. Může jít o registraci do systému nebo třeba jenom navštívení webové stránky. To všechno a mnohem více dovede PR článek. Jedná se o textový útvar, který kombinuje reklamní metody a publicistické styly. Velkou roli hraje i označení PR, což je zkratka z anglického Public Relation, tedy vztahy s veřejností. Texty proto musí být v něčem výjimečné, nesmí jít o pouhou reklamu v obyčejném stylu. Musí sice obsahovat informaci nebo vybídnout ke konverzi, ale musí být také tvořen ve čtivém zaobalení, což dělá z PR článku zajímavý způsob, jak propagovat služby, produkty, osoby nebo cokoliv jiného.

Co musí PR článek splňovat a jak vůbec vypadá?

Každý text, který bude spadat do kategorie PR článků, musí mít určitou funkci. Jde o text, který má přimět návštěvníka webu k zakoupení zboží nebo jde o článek, který v sobě obsahuje zpětný odkaz na nějaký cizí web? To jsou všechno otázky, které je nutné si zodpovědět ještě předtím, než se začne s tvorbou tohoto typu textu. Co je však důležité, tak je dát článku určitý smysl. Text musí svou povahou čtenáři něco přinést, a jestli to bude jen nějaká informace, poznatek, výzva k činnosti nebo cokoliv jiného, to už závisí na požadavcích zadavatele nebo na autorovi tohoto textu.

PR články mohou mít různou formu. Někdy se můžete setkat s dlouhým textem, jehož zavěřeným poselstvím bude pouze informace o nějaké novince. Stejně tak je možné setkat se s krátkým textem, který v sobě bude skrývat něco pobuřujícího, avšak zároveň přiměje zhlédnout obsah skrytý pod odkazem. Forem je mnoho, stejně jako pojetí tohoto typu textu.

Další věc je uvědomit si, komu je text určen. Je to určitá cílová skupina, široká veřejnost nebo odborná veřejnost? Od toho se odvíjí i jazyk, kterým bude text psán. Může jít o populární formu, případně o částečně vědeckou. Ať už je však forma jakákoliv, text by měl být:

Čtivý = Základní požadavek, bez kterého se žádný PR článek v současné době neobejde. Čtenáři jsou stále náročnější, a proto je nutné zaujmout, v nejlepším případě již několika prvními větami a tuto pozornost si udržovat v celém textu.

Originální = Aby mohlo být hovořeno jako o kvalitním textu, nesmí být žádná část kopírovaná, mnohdy nevyhovuje ani přepis vlastními slovy. Vždy je žádoucí originalita a vlastní přínos do každého z textů.

Přínosný = PR článek, který svému čtenáři nic nepředá, je k ničemu. Je proto žádoucí předat čtenáři myšlenku, nové informace nebo jiným způsobem čtenáře obohatit.

Stručný = Čím kratší text, tím obecně lepší, neboť dlouhý text může nudit, současně však článek nesmí být příliš krátký na to, aby nedokázal předat myšlenku.

Pobízející = Cílem je přimět čtenáře ke konverzi, což může být nákup zboží i třeba přidání komentáře apod.

Ve stručnosti jste se dozvěděli, co je to PR článek, jak by měl vypadat a jaký je jeho účel. Pokud si myslíte, že byste funkci tohoto důležitého textu využili, a to například při svém online podnikání, určitě není od věci využít služeb specialistů, takzvaných copywriterů, kteří pro vás mohou tyto kvalitní texty sepsat. Firma SEOlight s.r.o má těchto specialistů ve svém týmu hned několik, a proto se neváhejte obrátit s jakýmkoliv návrhem na téma a zpracování, neboť zkušení specialisté si poradí i s velmi náročným zadáním.

Zpět na hlavní stránku blogu

Kompletní SEO správa

V rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.

Nastavení PPC kampaní

Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.

Copywriting

Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.

Tvorba webů

Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.

SEOlight tvoří především lidé. Seznamte se s námi.

A co o nás říkají naši klienti?

Kontaktujte nás!
5/5 - (2 votes)
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol