Co na to říká Google

Emojis se skutečně objevují čím dál více v názvech internetových stránek a dokonce v metapopisech. Těžko říci, zdali je tam uživatelé vkládají za účelem toho, že nadpis nebo text získá více pozornosti nebo snad v domnění, že budou lépe vyhodnoceni.

Nicméně nás bude zajímat, jak se na to tváří Google, zdali zohlední tuto jejich přítomnost nebo ji bude ignorovat. Odpověď je tentokráte taková, že emotikony rozhodně neublíží, ale také nepomohou k lepšímu SEO, jsou sice povoleny, ale v tomto případě i ignorovány.

Pojďme se podívat, co konkrétně uvedl zástupce Google Search Advocate John Mueller během hangoutu pro SEO v lednu 2022.

„Emotikony v názvech a popisech na webových stránkách lze bez problémů použít, ale nezobrazují se všechny tyto položky ve výsledcích vyhledávání, zvláště pokud se vyhodnotí tak, že narušují nebo vypadají jako zavádějící. Nedělají však žádné problémy, ale také nemají pro majitele žádnou významnou hodnotu. Může se stát, že se posoudí ekvivalent daného emotikonu a místo toho použije Google slovo, které bude spojené se stránkou. Nijak to nepoškozuje SEO a ani mu to nepomáhá.“

Odpověď je jak se zdá dostačující a hlavní rozhodující slovo bude mít majitel webových stránek.

Má to vůbec význam?

Podle tohoto vyjádření není problém umístit podle svého vlastního cítění nebo vyjádření, emotikonu do názvu. Přece jenom to může oslovit uživatele, ale nepočítejte s nějakým lepším umístěním na předních příčkách ve vyhledávačích, v tomto případě vám to rozhodně nepomůže.

Co ovšem lze vzít jako výhodu emotikonů, to rozhodně může být lepší míra prokliků. To by mohlo ovlivnit návštěvnost a možná přivést i nové uživatele, případě zákazníky. Je to ale na vašem zvážení a konečném rozhodnutí, zdali do toho půjdete nebo ne. Rozhodně to prozatím vypadá, že tím nic nezkazíte, což je velmi příznivá zpráva.

Ohodnoťte post
Zpět na hlavní stránku blogu

Kompletní SEO správa

V rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.

Nastavení PPC kampaní

Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.

Copywriting

Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.

Tvorba webů

Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.

SEOlight tvoří především lidé. Seznamte se s námi.

A co o nás říkají naši klienti?

Kontaktujte nás!
Ohodnoťte post