Copywriting

Jedná se o pracovní činnosti, při kterých odborník, nazývající se copywriter, tvoří reklamní
texty podle určeného zadání. Tyto texty se mohou jako samotné označovat termínem
copywriting a zpravidla se jedná o články, které mají na první pohled zaujmout, mají se dobře
číst, musí být srozumitelné a musí nějakým způsobem obohatit čtenáře. Jedná se tedy o
nástroj přímé podpory prodeje.

Copywriting a jeho hlubší význam

Copywriting je ve své podstatě komplexní činnost, která vyžaduje alespoň základní znalost
SEO optimalizace. Při psaní textů se totiž musí klást důraz na správně zvolená klíčová slova.
Ta musí být do textu správně zakomponovaná, ideálně ve tvaru, který je v dané oblasti nejvíce
vyhledávaný. Články také musí být správně strukturované, neboť čtenář na internetu vnímá
text jinak než čtenář tisku. V dnešní době čtenáři na internetu více takzvaně „čtou očima“,
nežli by četli celý text od začátku až do konce. Je proto vhodné celý článek strukturovat
takovým způsobem, aby příjem veškerých informací pro čtenáře byl co nejjednodušší.
Kromě strukturní části musí copywriter klást důraz i na obsahovou část svých textů. Ty musí
vyhovovat cílové skupině lidí, na kterou cílí daný web. Pokud se jedná o internetový obchod,
měly by texty vzbuzovat ve svých čtenářích podnět k nákupu daného produktu. Stejně tak to
platí i pro různé blogy či portály, kde se mají nacházet texty nabádající k nějaké specifické
činnosti, zpravidla však k nákupu zboží.

Další podmínkou pro tvorbu reklamních textů je jejich unikátnost. Aby byl web
konkurenceschopný, musí se nějakým způsobem odlišovat od své konkurence. Právě v této
úloze mají reklamní texty nemalý vliv. Jako samozřejmost se pak bere stylistická a
gramatická správnost textů, stejně jako pozitivní nádech celého článku, pokud zadání neříká
něco jiného.

Copywriting se může nacházet napříč celým webem, a to jako popisek kategorie produktů,
text reklamních bannerů či vyplňování dalších záložek, které se na webu nachází, zpravidla
však jde o reklamní texty.

Zpět na hlavní stránku blogu
Kontaktujte nás!
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol