Cross-selling

Neboli křížový prodej je označení pro obchodní strategii v internetových obchodech, která se
snaží zákazníkovi doporučit i další produkty nějakým způsobem spojené s jejich aktuálním
nákupem. To znamená, že pokud zákazník kupuje například zahradní sekačku, budou mu
doporučeny i další produkty, které mohou zahrnovat nejenom provozní kapaliny, ale také
třeba náhradní díly nebo třeba zařízení pracující na podobném principu.

Cross-selling se uplatňuje nejenom v internetových obchodech, ale také ve firmách, které
nabízí vzájemně se doplňující služby. Například firma A zabývající se kadeřnictvím může
nabízet služby firmy B, která se zabývá manikúrou a pedikúrou. Je to tedy strategie, která se
snaží maximalizovat profit na klientovi nebo zákazníkovi, a to doporučením relevantních
služeb či produktů.

Zpravidla pak jde o produkty a služby, které jsou spojené se základním zájmem zákazníka.
Produkty spadající do kategorie cross-selling přitom mohou být označeny i například jako
„ostatní zákazníci spolu s tímto produktem koupili tyto produkty“ a podobné fráze, které mají
ještě dále znásobit potenciál k vyvození další aktivity zákazníka.

Zpět na hlavní stránku blogu
Kontaktujte nás!
Cross-selling
4.7 / 12 hodnocení
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol