Jak optimalizovat obrázky?

Ohodnoťte post

Chce-li mít někdo úspěšný web, nemůže se na něm obejít mimo jiné ani bez obrázků. To mi jistě snadno potvrdíte, když pomyslíte na to, jak by takový web bez obrazového materiálu vypadal. Ovšem zatímco jsou tu obrázky žádoucí, ne vždy plní přesně takovou úlohu, jakou by měly plnit. A zatímco jsou tyto někdy užitečnými pomocníky, mohou jinde při SEO i vadit. A proto je třeba i obrázky optimalizovat, aby se maximálně využilo toho, co tyto mohou nabídnout.

Určitě by se neměl podcenit výběr formátu, v jakém budou tyto na web umístěny. Při využití formátu PNG lze nabídnout kvalitnější obrázky, navíc s efektem průhlednosti, což jsou přednosti, jež tu ale provází větší rozměry takových souborů, JPEG naopak umožňuje kvalitní kompresi, ovšem pro změnu za cenu možné nižší kvality obrázků. A tak je třeba vážit, pro co se tu rozhodnout, co bude to pravé.

Pak by se určitě nemělo zapomínat na správné pojmenování souborů s obrázky. Při optimalizaci pro internetové vyhledávače prospívají popisné názvy obsahující klíčová slova, které napovídají internetovým vyhledávačům, oč na takových vyobrazeních jde, což je pozitivní pro hodnocení.

Současně by měly být u obrázků napsány i relevantní Alt tagy, tedy texty, jež se zobrazí v rámečku tehdy, když nelze načíst obrázek samotný. Protože i ty mohou pozitivně zapůsobit na výsledky SEO.

A o tom, že už jsou dnes pro optimalizaci žádoucí i obrázky responzivní, tedy ty uzpůsobené mobilním zařízením, už snad ani netřeba mluvit. Protože to, že se obrázek nepřizpůsobí velikosti displeje, neprospěje výsledkům optimalizace, a tedy ani webu jako takovému.

A ideální je přidat takové obrázky do mapy stránek, protože se tím zvyšuje naděje na to, že budou takové obrázky vyhledávači procházeny a indexovány.

I SEO obrázků si tak nesporně žádá své. Ovšem je důležitá. Protože pro vyhledávače ‚nečitelné‘ obrázky bez Alt textu nebo ty brzdící načítání webu nepomohou, ale spíš uškodí.

Zpět na hlavní stránku blogu

Kompletní SEO správa

V rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.

Nastavení PPC kampaní

Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.

Copywriting

Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.

Tvorba webů

Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.

SEOlight tvoří především lidé. Seznamte se s námi.

A co o nás říkají naši klienti?

Kontaktujte nás!
Ohodnoťte post
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol