seo
H1
description
keywords
google
title
copywriting
seznam
linkbuilding

Posvítíme si na Vaši návštěvnost

Jak psát PR článek

PR neboli public relation, a tedy vztahy s veřejností je v současné době často omílané téma. Na internetu je možné setkat se s psanou formou PR, tedy s takzvanými PR články. Ty slouží pro komerční účely, například pro představení nového produktu či k nalákání nákupu nějakého stávajícího. Sloužit však může i představení nějaké osoby či jistých účelů. Účel těchto článků je tedy předat určité informace, v ideální případě zajistit samovolnou distribuci těchto informací skrze sdílení a další čtenáře.

PR článek je možné najít na takřka každém webu. Pokud jej tam nevkládají samotní správci webu, pak se tam mohou objevit skrze internetovou reklamu. PR článek má totiž nejčastěji formu reklamního sdělení, avšak není to pravidlo. Výjimkou totiž nejsou ani zdánlivě poučné články, ze kterého však na konec vyplyne propagace nějakého konkrétního produktu, služby nebo osoby.

Psaní PR článků není záležitostí pouze tvůrčího charakteru. Při tvorbě tohoto typu textů je nutné respektovat základní zásady a pravidla, řídit se základní osnovou nebo dodržovat pravidla SEO optimalizace. Všechny tyto zásady a pravidla vedou k maximální použitelnosti PR článku jako takového, a tedy k úspěšné reklamě či propagaci. Při psaní PR článku by si měl textař uvědomit základní otázky typu proč text tvoří, pro koho jej tvoří nebo třeba to, proč by měl čtenář text vůbec číst. Textař však nesmí opomenout i to, kde bude článek publikovaný, jaké bude jeho publikum či třeba v jakém stylu by text měl být psán. Pokud jde o strukturní texty článku, je výhodnější uplatňovat více menších odstavců před hromadou jednotlivého textu, je správné neopakovat více klíčových slov nebo třeba se vyvarovat klasickým prodejním frázím. Výhodou je, pokud má textař tvůrčí fantazii a dokáže si s textem pohrát, samozřejmě při respektování SEO zásad. To může znamenat i to, že text musí být maximálně originální, převzaté informace nesmí být nikdy kopírovány, nejvýše přípustné je jejich přepsání vlastními slovy. Pravidel a zásad je celá řada, avšak většina vychází z určité logiky reklamních sdělení.

Pokud je textař uvědomělý základním principům a pravidlům, může přejít k samotné tvorbě, která se řídí principem AIDA. Jedná se o zkrátka z několika anglických slov, konkrétně Attention neboli pozornost, Interest a tedy zájem, Desire, což znamená touhu a jako poslední Action – Akce. Z tohoto vyplývá i samotný význam článku, neboť PR článek má v ideálním případě zaujmout, předat klíčové informace a jako poslední přivést čtenáře k nějaké aktivitě. Tou přitom nemusí být jenom nákup produktu či využití služby, ale třeba jenom zanechání komentáře, recenze, zaslání kontaktních údajů nebo sdílení mezi ostatní čtenáře.

Zpět na hlavní stránku blogu

Kompletní SEO správa

V rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.

Nastavení PPC kampaní

Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.

Copywriting

Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.

Tvorba webů

Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluningů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.

SEOlight tvoří především lidé. Seznamte se s námi.

A co o nás říkají naši klienti?

Kontaktujte nás!
Ohodnoťte prosím naše služby
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol