Jak udělat analýzu klíčových slov?

5/5 - (7 votes)

SEO optimalizace je tvořena mnoha dílčími činnostmi, které na sebe v různém sledu navazují. Protože se však vyhledávání točí kolem zadávání klíčových slov, je nutné klást velký důraz právě na klíčová slova. Z tohoto důvodu se SEO konzultanti zabývají i hledáním vhodným pojmů, které by šlo zařadit mezi objekty zlepšování. Možná i vy jste se začali zajímat o to, jak vyhledat klíčová slova, která byste mohli optimalizovat. Najít je není vůbec složité, stačí vám k tomu totiž několik nástrojů, které jsou přístupné online, byť za určitý poplatek.

O co vlastně v analýze jde?

Cílem analýzy je zjistit, jaké klíčové slovo se v dané oblasti nejčastěji vyhledává. Právě na základě toho totiž budou uživatelé hledat stránky, které by mohly splnit jejich očekávání. Je proto vypracován dokument, ve kterém jsou obsaženy vskutku detailní informace o klíčových slovech, které se v dané oblasti používají. Výchozí data mohou pocházet například z nástroje s názvem Sklik, který je dílem vyhledávače Seznam nebo AdWords (nyní s novým názvem Google Ads), který zase pochází od společnosti Google. Právě tyto nástroje bývají často základem, ze kterého se při analýze klíčových slov vychází.

Sklik a AdWords nejsou jediné nástroje, které dokážou pomoci

Kromě výše zmíněných nástrojů se s oblibou využívají i Collabim a MarketingMiner. Práce s těmito nástroji není složitá, avšak je nutné mít určité výchozí znalosti, které umožní pracovat s těmito nástroji efektivně. Pro začátek však bohatě postačí zmiňované Sklik a AdWords.

Jaký postup se při analýze klíčových slov obecně uplatňuje?

Každý specialista může dílčí kroky pojmout trochu jiným způsobem, avšak obecně lze říci, že analýza vyžaduje následující kroky:

  1. Sběr dat = shromažďování informací o dotazech, které mohou být relevantní k danému tématu, kterému se cílová stránka věnuje
  2. Data mining (těžba dat) = získávání metrik, které slouží jako podklady pro analýzu. (jde o četnost hledanosti klíčových slov apod.)
  3. Čištění dat = eliminace dotazů, které nejsou k danému tématu relevantní
  4. Klasifikace = roztřízení vyhledávaných dotazů, které je pak možné zahrnout do souhrnné statistiky
  5. Výstup = vytvoření výstupu v podobě dokumentu, který bude obsahovat veškeré nabyté informace a předpoklad dalších činností (na jaké klíčové slovo se zaměřit apod.)

Jestliže se chcete skutečně zabývat analýzou klíčových slov, určitě se vám vyplatí dále hledat, jak udělat analýzu klíčových slov. Veškeré nabyté informace vám totiž mohou pomoci sestavit si ve své hlavě konkrétní model, kterým se budete řídit, pokud byste chtěli opravdu řešit klíčová slova svépomocí.

Odborné řešení šetří čas i peníze

Protože času má každý omezené množství, je mnohem rozumnější přenechat složitosti na někom, kdo jim rozumí více. Proto není třeba hledat, jak na analýzu klíčových slov, co všechno musí obsahovat a jaké jsou výstupy.

Mnohem efektivnější postup bude obrátit se na specialisty z firmy SEOlight s.r.o, díky kterým ušetříte nemálo času, který byste museli věnovat do nabývání poznatků o tom, co je vlastně součástí analýzy a jak ji realizovat. I přesto, že analýza bude něco stát, získáte precizně zpracovaný dokument, který vám řekne všechno potřebné, a to rychle, efektivně a kvalitně.

Zpět na hlavní stránku blogu

Kompletní SEO správa

V rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.

Nastavení PPC kampaní

Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.

Copywriting

Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.

Tvorba webů

Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.

SEOlight tvoří především lidé. Seznamte se s námi.

A co o nás říkají naši klienti?

Kontaktujte nás!
5/5 - (7 votes)
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol