Online nebo offline?

Aby se podnikání dařilo, je třeba provozovat efektivní a účinný marketing. A jak už je leckomu známo, probíhá tento v zásadě ve dvou rovinách. Může být online, tedy provozovaný na internetu, i offline, tedy využívající jiné nástroje než právě internet.

A na co z toho v případě některého z podnikatelů nebo určité firmy vsadit? Na kvalitní web, optimalizaci pro internetové vyhledávače, e-mailing, využívání sociálních sítí a PPC reklamy? Nebo raději na média, jako jsou televize, rozhlas, tisk nebo třeba i bezprostřední oslovování potenciálních zájemců na různých organizovaných akcích?

To je třeba posoudit. A vzhledem k finanční náročnosti, již toto může obnášet, je záhodno to posoudit krajně zodpovědně. Aby se to vyplatilo.

Pokud se týká možnosti posoudit efektivitu určité marketingové nabídky, je na tom rozhodně lépe online marketing. Na internetu lze změřit návštěvnost a z ní plynoucí efekt, na rozdíl od offline prezentací, kde je taková možnost jenom v některých případech, a navíc se jí obvykle vzhledem k časové a finanční náročnosti nevyplácí věnovat.

Pokud pak zůstaneme u ceny, bývá offline marketing obvykle dražší. I když se pochopitelně najdou i výjimky. Ovšem na druhou stranu není offline sektor natolik zaplavený reklamami, jako je tomu u internetu, kde si může svou reklamu publikovat kdykoliv kdokoliv, a proto u offline nehrozí tak častá takzvaná bannerová slepota, spočívající v tom, že lidé reklamu jednoduše automaticky ignorují.

Předností online marketingu je to, že tu lze vytvořit a publikovat cokoliv v průběhu velmi krátkého časového úseku a taková sdělení lze i snadno upravovat či vymazávat, což ve flexibilitě jednoznačně vede nad offline marketingem, kde jsou nezbytné přípravy a práce daleko náročnější a zdlouhavější a jejich dodatečné úpravy už nepřipadají v úvahu.

Offline marketing má ale výhodu v tom, že jím lze oslovit kohokoliv, na rozdíl od online marketingu, k němuž je zapotřebí používání internetu, který ale nepoužívají mnozí z našinců. Avšak na druhou stranu si lze online daleko více vybírat z toho, jaká cílová skupina má být oslovena, na rozdíl od offline verze, kde si lze vybírat jen mezi oslovením všech lidí bez výběru nebo určité regionální či zájmové skupiny.

A tak je třeba zvážit, co je v konkrétním případě vhodnější. Což není vždy totéž.

Ohodnoťte post
Zpět na hlavní stránku blogu

Kompletní SEO správa

V rámci měsíčního rozpočtu se postaráme o veškeré kroky nutné pro dosažení předních míst ve vyhledávačích. Mezi tyto kroky patří: návrh klíčových slov, SEO analýza a úprava webu a pravidelný link building.

Nastavení PPC kampaní

Kompletní správa PPC kampaně to není jen jednorázové nastavení, ale pravidelná péče o Vaši kampaň, aby byla úspěšná. Postaráme se o Vaše fulltextové a obsahové kampaně i sociální sítě.

Copywriting

Tvorba kvalitního obsahu je základem webu. Texty Vám napíšeme vždy s ohledem na Vaši cílovou skupinu. Texty připravujeme nejen pro webové stránky, ale i pro další využití.

Tvorba webů

Webové stránky a eshopy stavíme na systému WordPress. Ovládání je jednoduché, systém nabízí mnoho hotových pluginů a nejste závislí na jednom dodavateli řešení. Vhodnost pro SEO je už jen bonus.

SEOlight tvoří především lidé. Seznamte se s námi.

A co o nás říkají naši klienti?

Kontaktujte nás!
Ohodnoťte post