SEO

Tato zkratka znamená anglické Search Engine Optimalization, což lze přeložit jako
optimalizace pro vyhledávače. V současné době jde o jednu z nejdiskutovanějších disciplín,
které se spojují s tvorbou a správou webových stránek. Cílem této optimalizace je u webu
dosáhnout lepší viditelnosti ve vyhledávacích nástrojích, jako je Google nebo Seznam, což je
realizováno několika způsoby. Viditelnost webu je možné hodnotit z mnoha směrů, avšak
zpravidla bývá nejdůležitější pozice na první stránce zobrazených výsledků – SERP.

SEO je v podstatě soubor úprav webových stránek, které umožní vyhledávacímu nástroji, jako
jsou internetoví roboti, projít internetové stránky takovým způsobem, aby je tento robot
vyhodnotil jako uživatelsky kvalitní. Kvalita webu se však nehodnotí pouze na základě toho,
jak to určí vyhledávací nástroj, ale také dle samotného obsahu a struktury webu. Kromě toho,
že webová stránka půjde jednoduše vyhledat, je nutné uživatele nalákat na samotné stránky.
Pokud se to podaří, je hned dalším cílem uživateli dát to, co hledá. Proto je důležité zařazovat
do optimalizace klíčová slova relevantní k danému webu.

Právě klíčová slova hrají obrovskou roli v oblasti SEO optimalizace a celkově vyhledávání na
internetu. Fulltextové vyhledávání se totiž objevuje na takřka každém webu, a proto musí být
optimalizace provedena tak, aby po zadání určitého klíčového slova, které se týká daného
webu, uživatel získal relevantní a atraktivní odkazy.

Nástroji optimalizace jsou takzvané off-page a on-page faktory. Jak již název možná
napovídá, jedná se o faktory, které mohou a nemusí přímo souviset s upravovaným webem, a
proto je důležité klást na každý tento faktor různý důraz. Ačkoliv by se mohlo zdát, že
největší důraz bude kladen na strukturu webu, obsahovou část nebo na ostatní součásti
konkrétního webu, neustále se potvrzuje, že největší podíl na úspěchu mají off-page faktory.

Těmito off-page faktory jsou především zpětné odkazy, které mají nalákat uživatele internetu
na cílové webové stránky z jiného, avšak obsahově podobného, webového prostředí.

Důležitým pravidlem, respektive skutečností je to, že čím více je konkrétní web zatížený
konkurencí, což bývájí zpravidla internetové obchody, tím je optimalizace pro vyhledávače
náročnější, a to jak časově, tak finančně.

Zpět na hlavní stránku blogu
Kontaktujte nás!
SEOLIGHT

Kontakt

Email: michal.kuchar@seolight.cz
Telefon: 724761988
Skype: Netlink17

Sídlo a kancelář:

Suchdol 220
285 02 Suchdol
Okres: Kutná Hora

Fakturační údaje:

IČ: 24239381
DIČ: CZ24239381
Suchdol 220
285 02 Suchdol